Friday 15 September 2017

日常小分享

開學都近一個月,二個字總結,很忙。

平時每日都是睡6.5-7小時,每天朝早逼自己5:45起床,你沒有看錯,我沒有寫錯,真的5:45,梳洗後做1小時健身,7點煮早餐,一般8點半出門,直到晚上6點半回到家,趕緊溫習盡量11點前可以turn in.

點解要這麼早起身做運動? 因為我找不到其他更好的時間,早上和下午都在大學,晚上有家人又不方便,唯有在早上「偷」一小時在房間自己做。我要鍛鍊好身體,將來學空手道,黑帶是我的目標。讀者們可能會覺得,睡6.5小時會不夠,真的是不夠,我是犠牲部份睡眠時間來換工作時間,只能說我暫時未學到Elon Musk 以每5分鐘為單位的時間管理方法。小弟只能以魯迅的方法:

時間,就像海綿裡的水,只要願擠,總還是有的。------------魯迅





身邊多了朋友買/炒股票, 可惜他們都偏向短線。

每次碰到有買股票的朋友,他們都會問:騰訊放了未?( 我持有騰訊,他們都知道我有賺)
我總是用同一句說話回應:結婚先放啦
當然,小弟可能不結婚,就算結婚,都是8、9、10年後的事,那時騰訊巿值可能1萬億美元,也有可能滅亡了(我相信機率很低),不過我想帶出的信息是長期持有,希望他們領略到啦。

今日偶遇了一位很久沒見的朋友,食飯時,交談間他透露了自己開始「買」股票,賺左好多。
以下對話是小弟憑記憶打出來的,有三名角色
我       朋友( 買股票 )=A      朋友(無買股票)=B            朋友( 對話中談及)=C

A:騰訊放了未?
我:結婚先放啦。
A:我最近有買股票,賺左好多。
我:買咩股?
A:XXXX,8XXX    ( 咩咩糧油,我唔記得個名,8字頭,創業板)
我:8字頭,創業板股票
A:0.8元買入,0.9放出,咁就賺一成。我上星期1.3元買,1.6放,又賺廿幾十%。
B:聽起來都唔錯,賺左咁多,我屋企人都係買D中石油、中行呢類穩陣派。
A:我鍾意D細股,一兩元,升幾亳就十幾%,大股無波幅,升得慢。
B:咁你點知咩位買?
A:憑感覺,之前升到0.9元,回落到0.8元,我feel到之後會升,果然真係升。
我:你幾時開始買股票?
A:今年六月。
B:咁你有冇蝕過?
A:有啊,最勁一次蝕成萬幾元。不過都賺番有突。
B:咁賺左幾多?
A:我開始兩萬幾,現在都五萬幾。一開始賺到幾百元、一千元會好開心,但現在無感覺,五六千先有feel,我希望每個月可以賺到番工咁多
我:你有兼職?
A:無。我指係澳門人月薪,萬五左右。 (我聽到即時呆了)
我:有賺就得
B:係囉,有賺就得,夠俾學費。
A:我仲叫埋XXX( 朋友C)買,佢都有賺。
我和B(笑著說):C都係玩guitar算啦,竟然炒股票
B:好似好易賺咁。我覺得年輕人可以博D,而老一輩求穩陣,唔可以太博。咁你咪日日睇住個巿?
A:係啊,我上堂都有睇,近日上堂1.6元放左隻糧油,賺左幾十%,不過唔抵,佢最後升到1.9元,我同個friend一齊放,佢落堂先放,升到1.7元,賺得多過我。之後回落,星期三我買番,我feel到佢之後會再升。
(以上都是憑記憶,不過重點都有記得)


首先,小弟感覺到好似大時代的「我」,只不過他玩細價股,我玩牛熊證。另外,我聽到佢由兩萬幾去到五萬,說真的心裏都很envy、jealous,短短三個月就跑贏我。

這位朋友,曾經蝕過萬,但現在又番倍,我只能說好運( 價值投資又不是,技術分析又不是,可能真係講feel)。因為賺到錢而沾沾自喜,完全無危機感,而且會愈玩愈大,覺得賺錢好易......這類特質是什麼?與我大時代那時完全一樣,因為我都經歷過,最終結果當然是大敗收場,希望這位朋友最後不要交太多學費( 但交得多學費,痛才會大,才會深刻記得自己犯下的過錯)。

他有提到叫埋朋友C一齊買。如果是我,我一定不會叫其他朋友一齊買,因為賺到錢固然開心,萬一蝕了,點辦。如果有人問到,除左騰訊,仲有無其它股票,我只會說「有,但這個我不透露」,因為我怕講出來,其他人跟我買,萬一佢蝕了錢點辦,不是每個人也有長期持有的特質。如果有人想向我請教投資建議,我也只會說「公用股、reits和ETF」,因為這類股票是無輸的可能性,投資白痴都可以賺錢。


還有最重要的一點,投資最重要就是訓得著,投資最重要就是訓得著,投資最重要就是訓得著,因為很重要,所以要講三次。如果買隻不知名的股票,自己又不是十分了解,只會日日花大量時間睇住個巿,浪費時間之餘,工作效率又低,成日提心吊膽,嚴重會導致不能入睡。我在澳洲時無買賣過任何股票,只有間唔中睇下股票有咩消息,因為我對我的股票很有信心,如果炒一些細價股,那我肯定不能好好享受美好的澳洲之旅。







6 comments:

  1. 學弟實在唔洗羡慕佢地, 佢地呢種叫新手的運氣, 每個新手必經之路, 呢個世界有邊個投資大師係咁樣成材的? 市場只係暫時借錢比佢地je, FD D GE 未提下佢地唔FD GE 就一笑置之吧

    ReplyDelete
  2. 「新手的運氣」應該是整個投資生涯入面最強的運氣。會令到你有種天下無敵的感覺

    上得山多終遇虎,希望他拾生

    同時希望其他未入股市的人以我為鍳,盲目投資係浪費時間和金錢的

    ReplyDelete
  3. 市況好景時,即使係白痴都能夠成為神仙,雞犬皆升;而當情況逆轉時,先能夠真正考驗一個人的能力與智慧,潮退時就知邊個無著褲。真正叫得上高手的人都必然經過無數次起起伏伏與失敗而仍能夠保存實力再次企得起身。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 又是股神名言,只有退潮時才知道誰在裸泳,我相信100年後股神的名言還是相當實用

      Delete
  4. 故事通常是這樣發展的>>>開頭越贏越多...於是越賭越大...跟住輸鑊金清袋

    ReplyDelete