Saturday 18 November 2017

感受牛巿氣氛

隔左一個月,終於有空閒更新blog,十月內共有七科mid term exam,完全是充滿壓力和激情的挑戰。

話說,今年牛巿應該是我第一次親身經歷的,感受到周圍氣氛的變化,由15年大時代牛三,到現在的牛三?一個完整的周期2年就經歷了,算是一次寶貴的經驗。

最近身邊多了不少股巿的味道,以下有數個例子是我親身經歷的。

1.  上課時朋友看了一整堂股票

澳大的課堂是75mins 一堂的,朋友坐在我隔離,他說他買了舜宇call輪,他全堂都注視著手機,不斷刷新股價。我當然沒多理會,繼續聽書,望望他,好像看到15年的自己,當時玩牛熊證這些高槓桿工具,真的要每分每秒盯著股價,我當時一日整個交易時段都望住個巿,但我知道自己好白痴,一來無論我看不看著,我都無法控制股價走勢;二來真的好浪費時間。最後,落堂時,朋友對我說「呢堂好激烈、好刺激,我見證左舜宇由130升到136」,我感受到真的是牛三了。

2.  竟然有學生問教授股票

經濟堂有一位學生上堂前問教授「我見閱文上巿升左好多,點睇閱文」,教授還是以標準答案回答「短期走勢都係炒上炒落,長遠未睇得清」,這種模稜兩可,答左=無答的答案成功擊退學生。之後教授都有提到,到底是「股票」還是「估票」。留回大家自己領略一下吧。

3. 在飯堂和巴士上也聽到一些人講IPO



12月就要考試,未來肯定會忙到連股巿都無暇看,希望party在未來一個月不要結束

12 comments:

  1. 暫時還未熱,07年時我同學仲係中學公開炒股,教同學們「致富」

    ReplyDelete
  2. 仍有不少人連閱文係咩都未知,明明已經榮登頭條。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 咁堅?
      我都有同學炒股票賺到錢,就叫埋其他人玩,語氣似賺錢好易

      Delete
  3. 玩孖展咁激,怨小弟膽小玩不起。

    ReplyDelete
  4. 我經歷過金融海嘯,真係全民皆股,逢買必賺,但氣氛可以短時間改變,最終愁雲慘霧,最傷一定是槓桿或借錢炒股的人,其次就是那些在高位才大手追入的人。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我知道當時農夫還出了一首歌《全民皆估》,足以想像到當時的狂熱程度

      Delete
  5. Replies
    1. 用朋友來作參考有時都幾準,他們開始連牛熊證都玩埋

      Delete
  6. 本來唔想留言,但睇番v兄你係澳門同鄉,有他鄉遇故知的感覺

    我由頭到尾爬曬你文,發現你講的澳門問題,其實我都好想搵人講,但真係無乜人理,例如老豆老母一味叫仔女考公務員/澳門人活得太安逸/又例如身邊識既人會為炒樓賺10萬20萬而唸下去邊度旅行......身邊無乜人知道投資/投機的分別.......睇番你呢篇其實呢排身邊都唔少人講緊買騰訊買乜買物,但又話要睇住上上落落,呢樣野就係我從某d 350公務員度聽番黎(富爸爸提到的問題,學校教你好多野,係無財務教育)我既反應就如你一樣笑下就好,幸好在網絡世界讓我認識真正的價值投資,遇上一眾blogger,縱使生活上沒有太多人可以傾到呢方面既野,但投資路上也不感孤單。

    另外一樣想講既野係,認識不少朋友是月光族........搵2萬又好,3萬也好,到月尾都是同一個樣........

    仲有一樣野想講既係,做月供的澳門銀行選擇太少了,澳門的銀行近乎係唔憂做......同一間boc,香港可以甚麼信用卡月供可以草埋分,真係望到都流口水

    我的投資年期不長,17年1月才起步,每月持續投入,但由day 1開始,目標就是45歲財自,贖回自己的人生。

    互勉之 @fake

    ReplyDelete
    Replies
    1. 講開考公務員,身邊都好多朋友考,但本人真係零興趣,成個環境太沉淪

      d老豆老母既觀念都幾奇怪,成日叫仔女去考公務員,希望佢地舒舒服服嘆世界,係入邊hea下hea下就算

      但另一方面d老豆老母又希望個政府做呢樣做果樣,最好乜都攬曬黎做,難道個政府入邊做野既人不是你仔女嗎?

      @fake

      Delete
    2. 首先十分多謝你從頭到尾看過我的文章。

      澳門情況就大家心知肚明。澳門福利太好,很多補貼派錢,福利好會較易令人產生惰性,而且生活在澳門真的是十分安穩,又不會像香港經常遊行抗議,政府一切以穩定行先。此外,公務員工資高和穩過泰山,好難令到父母唔叫子女唔去考公務員,可能個個父母都覺得自己出來打工好辛苦,加上幾十年人生經驗,政府工就是the best choice. 因為每個父母都唔想子女去挨,不如找份舒舒服服而且well paid的工作。

      澳門始終都不是金融城巿,加上澳門人平均來說對於理財或投資方面知識較少(可以說澳門人比較簡單),我接觸投資前,對股票的認識全都是來自電視,更不會上網查資料,學校又不會教。電視播得最多的就是「炒股票下場就是跳樓自殺」,電視一定不會播一些長線投資等正確的投資方法,一來boring,二來唔夠juicy,無收視率。而大眾又不會自動找本書自學,買左股票又日日驚,升十幾%就好high,散戶的下場通常都是離不開某幾個原因。

      Delete
    3. 澳門買股票,多數人都去銀行,中行就收天價commission fee, 雖然佢有月供,但得哥66隻,我對比過其他銀行,中行真是離奇比other貴,不論交易費還是股息代收。 我現在用緊BNU,不過將來畢業後找到工作後就轉用IB,IB真是平靚正。

      Delete